torsdag den 13. juni 2013

Modul 4, Livshistorie, Livsfortælling

Aktivitet 4
Din egen fortælling

Den periode jeg vil skrive om i ”Min egen Livsfortælling”, strækker sig over en periode på 14 år. Fra jeg var 8 og indtil jeg var 22 år.

Det var en periode i mit liv, som jeg aldrig glemmer. Jeg fik lov til at udvikle og udfolde mig på mange forskellige måder, men fik også i den periode, mange oplevelser, som jeg vil mindes hele mit liv.

Som 8 årig startede jeg ved tilfælde til kunstskøjteløb i Aalborg skøjtehal (jeg er oprindelig fra Aalborg). Det var en sport, som jeg blev rigtig glad for, selv om det til tider kunne være hårdt. De første år trænede jeg sådan ca. to gange om ugen. Da jeg var omkring 12 år, deltog jeg i min første konkurrence udenfor for Aalborg. Det var på Sjælland. 

Som 13 årig var jeg med til de Jyske Mesterskaber for første gang, og det blev til en bronze medalje. Tror nok, det var den medalje, der for alvor gav mig skubbet til at gøre mere ud af skøjteløb.

Jeg kom på konkurrence holdet, og nu bestod træning ikke længere af to gange ugentlig, men fem gange om ugen på isen og en gang om ugen "off ice". Ved siden af gik jeg også til ballet.

I en periode på fem år havde vi amerikanske trænere, hvilket gav mig muligheden for en tur til USA. Jeg rejste der over i sommeren 1982, og det var en fantastisk oplevelse. Jeg var i Seattle, (som ligger i staten Washington) i Santa Barbara i Californien. 

Der ud over var jeg også i Sverige, nærmere betegnet Malmø.

Ud over at have deltaget i de Jyske Mesterskaber, har jeg også delaget i de Danske Mesterskaber. Det er blevet til en del medaljer i årenes løb.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar